Třetí hrob přímo před nosem - Recenze

7. 12. 2015
Treti_hrob_primo_pred_nosem
Třetí hrob přímo před nosem - recenze od Adély Kolářové

Uběhly dva týdny po té, co se Satanův syn Reyes vrátil do vězení, a Charley jeho nehmotné já uvěznila v těle. Asi není třeba dodávat, že Reyes zuří. A to hodně. Vzhledem ke své pomstychtivosti pronásleduje Charley ve snech, čímž jí znemožňuje se vyspat, aby ji přesvědčil k tomu, aby ho zase zpátky propustila. Charley si proto naordinovala nespavost a celých čtrnáct dní do sebe hází jedno kafe za druhým, aby udržela oči dokořán.

Do toho ještě musí řešit případ nezvěstné manželky egocentrického doktůrka, u kterého si je Charley jistá, že má se zmizením své ženy něco společného, dohaduje se svým otcem, který ji chce za každou cenu přesvědčit ke změně povolání, aby se o ni nemusel neustále strachovat a vyzvedávat ji z nemocnice, převádí zbloudilé duše na druhou stranu, a také se musí vypořádat s gangem motorkářů, který už zjistil, že bez dovolení chodí navštěvovat jejich blázinec plný duchů. A aby toho nebylo málo, Reyesovi se podaří utéct z vězení s cílem očistit své jméno a Charley je pochopitelně rozhodnutá mu pomoci.

Darynda Jonesová se opravdu vyžívá v komplikování života své hlavní hrdinky, což mohli čtenáři zjistit už v předchozích dvou dílech, a i když se mi to v prvním a druhém díle líbilo, tady se mi to zdálo už moc překombinované. Kdyby Darynda vyřadila jednu příhodu, určitě by to bylo lepší, ale to je jenom věc názoru, protože takhle se alespoň nemají čtenáři čas nudit, protože je celá kniha nadupaná akcí a nedává chvíli na oddych. Takže bez ohledu na to, že se mi příběh zdál místy až moc přehnaný, rozhodně se mi líbil z celé série zatím nejvíc.

Charley byla opět vtipná, až mě donutila brečet smíchy, dostala jsem šanci zamilovat si ještě víc Cookie a strýčka Boba, nenávratně si mě získal Garrett, který během všech tří knih prošel největším vývojem, kdy se z talentovaného pitomce (kterého jsem ovšem milovala i tak) proměnil v jednoho z nejlepších Charleyiných přátel, kterému mohla svěřit i svůj život.

Co se týče Reyese, je více než jasné, že je hned po Charley hlavní atrakcí příběhu, ale i přesto jsem doteď nedostala moc velkou šanci ho poznat, protože se na scéně objevoval jen zřídka. Právě proto jsem si od začátku říkala, že by se mi asi líbilo víc, kdyby se dala Charley dohromady s Garrettem, protože mi Reyes nic moc neříkal. To se s třetím dílem změnilo, protože dostal více prostoru a já tím pádem šanci si ho oblíbit, které se chopil se ctí, takže můžu konečně i já říct, že Reyese žeru.

Tuto originální sérii o smrtce jsem si opravdu nesmírně zamilovala a budu se modlit za to, aby nakonec byly vydány i další díly, protože číst knihy v češtině je pro mě přeci jenom příjemnější. Ale pokud ne, jsem stoprocentně rozhodnutá si další díly sehnat v angličtině, protože se o pokračování za žádnou cenu nenechám ochudit. Jsem hrozně moc zvědavá, jak to bude dál.

Úryvek:

Zasmál se a pozorně si mě prohlížel. Odhodil batoh na zem a stál s rukama podél těla. Ani nezamrkal. „Mohla bys jít blíž,“ řekl sametově hebkým hlasem.
Bylo to jako pozvání, kterému se dalo jen těžko odolat. Stál přede mnou, dokonalý, božský, prostě ne z tohoto světa, a než jsem stačila říct ne, cítila jsem, jak krůček po krůčku postupuju k němu.
„Krucinálhergot!“
V tu ránu se za jejími zády objevila Amber. „Mami,“ okřikla ji a protáhla se kolem ní, ale vzápětí strnula taky. Zírala na Reyese, jako by to byla nějaká rocková hvězda. „Páni.“
Musela jsem v duchu souhlasit, ale na to, abych teď svoje sousedy seznamovala s uprchlým trestancem, který se u mě právě sprchoval, rozhodně nebyla vhodná chvíle. „Cookie,“ hlesla jsem, „mohly bychom na slovíčko k tobě?“ Očividně bojovala sama se sebou, aby od Reyese odtrhla oči. Bojovala a prohrála. Dál na něj zírala, jako kdyby svým pohledem chtěla navádět bomby na cíl.

Třetí hrob přímo před nosem, počet stran 392, cena 263,- Kč. Knihu můžete zakoupit ZDE.

Recenzi na První hrob napravo naleznete ZDE
Recenzi na Druhý hrob nalevo naleznete ZDE.