RECENZE: Vlk chce dovnitř

23. 9. 2020
"Lidé truchlí různými způsoby. Skutečný život se nepodobá televizním kriminálním seriálům."

Rodiny ukrývají spoustu tajemství. Někde je jich víc a někde méně. Nebudu lhát. Když jsem byla malá, tak o mých rodičích a sourozencích se rozhodně nedalo říct, že bychom pro někoho byli vzorem. Šetřili jsme kde se dalo a když byl otec doma, raději jsme mlčeli. Ale přežili jsme. Chtěla jsem z mého rodného města zmizet co nejdříve. Byla jsem tou chytrou, takže se všichni mysleli, že půjdu studovat. Jenže jsem otěhotněla.

Aktuálně žiji sama. Tedy zůstal mi po bratrovi, který nedávno zemřel, jeho pes. Dcerku máme s bývalým ve střídavé péči. Žiji vcelku poklidný život, takže si nemůžu na nic stěžovat. Najednou je však v lesích za městem nalezeno tělo malé dívenky. Podle očekávání se ukáže, že je to dcera mé nejlepší kamarádky, která se už nějakou dobu pohřešuje. Neustále na to musím myslet. Nedá mi to spát stejně jako smrt mého bratra. Pomalu nikdo jiný tomu nevěří, ale já si jsem jistá, že jeho smrt byla všechno, jen ne přirozená…

"Je bolestné uvědomit si, že všichni jsme na tomto světě jen na krátký čas, někteří o poznání déle než jiní."

Krev je krev, ale jak daleko jste pro svou rodinu schopni zajít? Tak právě tato otázka nás provází velkou částí příběhu Vlk chce dovnitř od oceňované autorky thrillerů Laury McHugh. Už svou obálkou dokáže kniha zaujmout milovníky tajemných příběhů. Vlk je zde však trochu zavádějící. V knize spíše působí jako taková metafora. Takže pokud zde očekáváte tato nádherná stvoření, můžete být lehce zklamaní. Ovšem příběh jako takový stojí za přečtení!

V knize se střídají kapitoly Sadie a Henley. Sadie můžeme považovat jako hlavní vypravěčku celého příběhu. Právě ona nedávno ztratila bratra a její šestý smysl jí neustále nabádá k tomu, aby odhalila pravdu o tom, co se v celém městě děje. Kapitoly Henley nám jsou vyprávěny třetí osobou a zavádějí nás do minulosti, tedy přesněji o půl roku zpět. Tím, že se tu střídá vyprávění ich-formou a er-formou, to možná působí krapet překombinovaně, ale vše zde má svůj důvod. Krom těchto hlavních dvou postav tu samozřejmě objevujeme i spoustu dalších charakterů, které hrají v ději dost důležitou roli. A odhadnout, komu z nich můžete věřit a komu ne, je složitější, než se může zdát.
Příběh si už od svého začátku drží svou ponurou atmosféru. Nečekaně se dá i vcelku dost připodobnit ke knize Dívky z Roanoke. Zápletka je zde sice úplně jiná, ovšem máme tu město, ve kterém se všichni znají, rodinná tajemství a minulost, která ovlivňuje životy přítomných. Kniha nám nabízí napínavý závěr s překvapivými zvraty. Celkově příběh zle hodnotit jako takový lepší průměr mezi thrillery. Najdeme tu onu zajímavou metaforu s vlky a uvažování nad tím, jak je tenká hranice mezi chováním lidí a zvířaty. Thrillerově tedy děj sice není úplně dokonalý, ale dokáže nás přivést na dost zajímavé myšlenky.

Co se týká obálky, tak ta je na můj vkus možná trochu moc překombinovaná. Bohatě by na ní stačila ta spodní část muže s puškou, která se k ději hodí mnohem více než ta vrchní. Ale vzhledem k názvu tak sedí i ten vlk. Jen to podle mě může trochu ničit čtenářovo očekávání.

A jaký je tedy můj názor na knihu? Příběh sice nebyl plný neustálých zvratů a nečekaných momentů, tak jak to mám ráda, ale u této knihy je to jen dobře. Ponurá atmosféra čtenáře dokáže perfektně vtáhnout. Postavy zde jsou taky velice zajímavé a závěr je vygradovaný tak akorát, aby to nepůsobilo zbytečně přehnaně. Sice jsem díky obálce a názvu od knihy očekávala něco úplně jiného, ale nakonec nejsem vůbec zklamaná. Příběh byl svůj, dokázal mě překvapit, postavy mi sedly a líbilo se mi, jak to autorka zakončila.

Knihu Vlk chce dovnitř doporučuji těm, kteří hledají nějaký ponurý, nenáročný thriller z malého města se zajímavou zápletkou a rodinnými tajemstvími.