RECENZE: Temná věž - Závan klíčovou dírkou

14. 10. 2020
Série Temná věž pro mne byla mnohdy nelehký čtenářský oříšek, ale i přes všechny útrapy jsem si dočetla do konce, za což jsem na sebe patřičně pyšná. Série je úžasná a tohle fantasy putování je návykové, stejně tak je místy i dlouhé a náročné. Za to Vás však bude čekat spousta napínavých situací a skvěle propracovaný příběh.

Závan klíčovou dírkou se odehrává mezi čtvrtým a pátým dílem Temné věže. Opět se potkáváme s Rolandem a jeho partou. Nechyběl ani můj oblíbenec brumlák, který je tentokrát velice neklidný. Proč? Protože cítí Smrtidech, což je nebezpečná vichřice, před kterou je nutno se ukrýt. A to se Rolandovi, Eddiemu, Susannah, Jakeovi a brumlákovi Ochovi podaří. Úkryt najdou v opuštěné budově města a Roland se pouští do vyprávění příběhu z jeho mládí, kdy byl jako mladý a nezkušený pistolník poslán do westernového městečka, kde řádí bestie, která vraždí lidi. Setkává se s chlapcem Billem, který je vyděšený a proto se Roland rozhodne Billovi vyprávět příběh zvaný Závan klíčovou dírkou, aby chlapce uklidnil. Takže se jedná o takovou pohádku v příběhu.

Mnoho čtenářů má obavy, že se v tomto dalším díle rozvíjí nový příběh a bude to v sérii zmatené. Toho se rozhodně nemusíte bát. Kniha je taková jednohubka, má necelých 250 stran a řekla bych, že je to spíš příjemné zpestření příběhu, než nějaká komplikace v příběhu, díky které byste měli ztratit přehled. I když je tento díl psán trošku jiným způsobem než zbytek série, skvěle mi do universa Temné věže zapadl.

Líbilo se mi, že tohle malé rozšíření a zpestření Temné věže bylo místy až pohádkové a hodně dobře se četlo. Je pouze na Vás, jestli se rozhodnete tuto knihu zařadit jako díl 4.5 a nebo si jej dáte jako jednohubku po dočtení série. Autor tvrdí, že si Závan klíčovou dírkou může přečíst i čtenář, který ze sérií Temná věž nemá žádné zkušenosti a nečetl žádný díl. No, možné to je, ale já osobně bych to příliš nedoporučovala, protože by Vám utekla spousta souvislostí, informací a to by byla opravdová škoda. Takže pokud teď nemáte plány na dlouhé, ponuré podzimní večery, je nejvyšší čas se do této série pustit.