RECENZE: Temná věž VII. - Temná věž

8. 9. 2020
Je to k nevíře, ale je to tady. Poslední díl v novém vydání série Temná věž spatřil světlo světa. Série je tedy kompletní a zabere Vám pěknou část knihovny. Místa v knihovně rozhodně nebudete litovat, protože celá série má tak krásné obálky, že se knihy stávají opravdovou ozdobou knihovny.

Jake s otcem Callahanem vstupují mezi spoustu upírů, aby našli Susannah, která porodila Mordreda, což je Rolandův syn, který však touží po jediném. Zabít svého otce. Roland s Eddiem se ocitají v Klíčovém světě, aby zachránili Stephena Kinga i celý svět. Zbývají poslední dva paprsky, které drží světy pohromadě a našim hrdinům se velmi výrazně krátí čas.

I když nerada, tak uznávám, že pro mě série Temná věž skončila právě v pravý čas. Prokousat se touhle ságou mě mnohdy stálo mnoho sil a stejně tak i mnoho času. Příběh byl jak na houpačce, některé díly skvělé, jiné mě tolik neoslovily. O to více mě zajímal právě poslední díl. V recenzi na šestý díl jsem vyzdvihovala, jak byl super nápad, že se autor zakomponoval sám do příběhu. Tak tady to zmíněný efekt už příliš nemělo a začalo to na mě působit trošku jako narcismus autora. Samozřejmě nechybí ani odkazy na různá Kingova díla, která pokud nemáte přečtená, tak Vás některé spoilery asi moc nepotěší.

Počítejte s tím, že některé postavy se závěru knihy nedožijí, samozřejmě Vám neprozradím které. Ukončení působení některých postav jsem čekala poněkud více propracované a šokující a trošku méně zbytečné. Na to, jak celá série byla epická a vše se stupňovalo, tak jsem od posledního dílu čekala opravdu mnohem víc. Z posledního dílu na mě dýchala i jakási melancholie a poukázání na to, že vše jednou končí a pomine a i když se tomu sebevíc bráníme, je nutné jít dál.

Bohužel patřím k té části čtenářů, která je z posledního dílu lehce rozpačitá. Zároveň jsem ráda, že se to celé nějakým způsobem uzavřelo. I když s tím uzavřením nemusíme souhlasit. Troufám si říct, že Temná věž byla asi nejdelší sérií, kterou jsem kdy četla a patří pro mě i mezi ty čtenářsky nejnáročnější.