RECENZE: Talisman

3. 3. 2022

Vy víte, že mou srdcovou záležitostí od krále hororů, je série Temná věž. A jedním z těch důvodů, proč ji tak miluju je i ten, že spousta Kingových knih je protkána pavučinou nenápadných či hlubokých souvislostí právě s touto sérií. A kniha Talisman, je s věží svázána zase o něco víc. Ale nemusíte se bát, pokud jste Temnou věž nečetli i tak se můžete do Talismanu pustit. A pokud patříte mezi čtenáře Temné věže, pak se MUSÍTE do Talismanu pustit.

Stephen King napsal Talisman společně s Peterem Straubem a přesto, že jsou oba autoři zaměřeni na horor, dokázali pomoci na svět parádnímu fantasy příběhu. Já si nějak nemohu pomoci, ale já to fantasy od Kinga mám opravdu ráda. Ano je trochu problém, že v tomto žánru bývá ještě upovídanější než u hororů. Talisman je toho jasným důkazem. Těch popisů, opravdu dlouhých popisů tu není zrovna málo. Ale přesto mám pocit, že má Stephen King k psaní fantasy žánru zvláštní cit.

Kromě zdlouhavých popisů, se doporučuji obrnit i před pomalejším začátkem. Ale to už by asi ani nebyl Stephen King. Ale pokud už nějakou jeho knihu máte za sebou, tak víte, že je třeba si počkat a pak to přijde. Ten příběh chlapce, který se snaží zachránit svou matku/ královnu v lidském světě/paralelním světě, má poselství a pro mě to byla i velice emoční záležitost.

Talisman je podle mě Kingovka, kterou budete buď milovat nebo nenávidět. Tady jako by nebylo nic mezi tím. Ale to co budete v této knize milovat je jedna postava a tou je Vlk. Tudíž pokud máte rádi dobrodružné knihy, dětské hrdiny v Kingových knihách, jeho popisy a to, že vám kniha bude brnkat na struny fantasie, pak je Talisman pro vás.

Recenzi najdete na blogu Lucie Schánělové