RECENZE: Sliby chyby

16. 12. 2021

Americká spisovatelka Winter Renshaw přichází s novým romantickým počinem Sliby chyby, tentokráte z královského prostředí, kdy si na své přijdou ty čtenářky, toužící po dávce romantické pohádky o krásném princi. Nejspíš autorku znáte díky její sérii PS, která také vyšla u nakladatelství Beta a já vám všechny její publikace představovala.

Vypravování je kombinací dvou úhlů pohledů ústředních postav, které jsou od sebe jednoduše odlišené. Nijak se neztrácíte a atmosféra pokaždé působí přesně tak, jak má. Pozadu není autorka ani s myšlenkami a emocemi, které k vám skrze postavu promlouvají. Navíc jsou kapitoly krátké, někdy jen na dvě stránky, jindy více, ale díky tomu je kniha ještě čtivější.

Koncept je jednoduchý a svižný, obsahuje zajímavé a někdy nepředvídatelné zvraty, které pěkně hýbou dějem. Jak tušíte, kniha nepostrádá klišé, což někoho může zamrzet a jiné naopak nadchnout, jelikož někteří romantický žánr právě kvůli těmto prvkům rádi čtou. Do příběhu se vkrádá minulost, která oba hrdiny poznamenala... Tajemství čtenáře udrží u čtení. A co se týče závěru, tak ten je, dá se říct, ryze pohádkový a pro některé okouzlující, pro jiné méně reálný. Romantické kouzlo mu však upřít nelze.

Milostná zápletka je vzrušující už od prvních stran. Máte v oblibě tzv. hate-love? Tak to si přijdete na své. Emelie a Julian se totiž nesnesou, ale okolnosti je nutí být spolu. Přitahují se, vzniká mezi nimi přátelství a samozřejmě se můžete těšit i na vhodné erotické scény, kterých však není tolik, aby román prvoplánově spadl do erotického žánru. Navíc když se odkryje taj, vzniká mezi nimi ještě něco jiného a vše se dramatický bouří.

Dílo je milé. Co slibuje, to také splní a tak se můžete těšit na pohádkovou romantiku s princem po boku a pěkně na úrovni. Mou doporučit všem romantickým čtenářkám, které touží po oddechovém čtení.

Co na titul říká Chensie? Já jsem byla překvapená negativním hodnocením na databázích. Mně Sliby chyby bavily. Čtivé, dynamické čtení plné romantiky s pohádkovým žánrem. Sice mi občas vadily účelové situace, ale jinak jsem si užila. Winter Renshaw mě nezklamala a prozatím se mi od ní líbily všechny knihy.

Recenzi najdete na blogu Svět mezi řádky