RECENZE - PS: Nesnáším tě

16. 4. 2019

Nakladatelství Beta vydalo novinku PS: Nesnáším tě. Jde o romantický příběh se špetkou erotiky. Nejde o žánr, který bych přímo vyhledávala, ale vzhledem k tomu, že jsem věděla, že se blíží náročnější období, rozhodla jsem se, že se do knihy s radostí pustím. Dnes se vy dozvíte, jak se mi líbila.

Hlavní hrdinka Maritza, servírka, jednoho dne obsluhuje mladé muže. Nechová se nijak příjemně, chce porušit nejdůležitější pravidlo, které v podniku mají. Pouze jednu palačinku! On chce dvě. Maritza mu druhou palačinku sežene. Spíše z toho důvodu, aby od něj měla pokoj. Shodou okolností se jejich cesty protnou znovu. A tentokrát se začne psát příběh...

Od romantických příběhu chci hlavně dvě věci. Ta první jsou postavy, které si oblíbím, přilnu k nim a budu jim fandit. Druhá věc je ta, že si chci u příběhu odpočinout, vyčistit si hlavu.
Co se prvního bodu týče, byla jsem velice spokojená. Maritza i Isaiah mi byli velice sympatičtí. Bavila mě jejich povolání (servírka a voják), bavila mě jejich minulost a rodinné zázemí. Bavily mě jejich naprosto rozdílné povahy. Opravdu jsem jim fandila.
Co se odpočinku týče, i ten jsem od knihy získala. Jde o příjemný, nijak složitý příběh.

Jak jsem již řekla, u knihy si odpočinete. Je to klasický romantický příběh. Ale velice se mi líbilo, co autorka vymyslela. To, co spolu hlavní hrdinové prožívali, jakým způsobem se seznamovali. Také se mi líbilo, že se příběh opravdu odehrává v současnosti. Přesto, že do něj autorka zapojila dopisy, vysvětlila důvod a současně si nehrála na to, že neexistují mobilní telefony, módní značky, časopisy a podobně. Další věc, kterou jsem na příběhu ocenila byla ta, že erotiky bylo v příběhu opravdu jen trochu. Erotické romány  nevyhledávám, tudíž jsem byla příjemně překvapena, že se zde erotické scény objevily pouze párkrát.
V neposlední řadě bych ráda vyzdvihla ještě jednu věc. Autorka se nesnažila příjemnému románku přidat hloubky tím, že zapojí nějaké velice závažné, aktuální téma. Autoři romantické literatury se často snaží příběh pozvednout tím, že přidají téma třeba šikany, sexuálního obtěžování... klidně i do minulosti jedné z postav, která se s tím pak vyrovnává... Winter Renshaw se o nic takového nepokusila, nedělala z příběhu něco, co není jeho podstatou a za to jsem neskutečně vděčná.

Příběh je velice čtivý. Obzvlášť ve druhé polovině se objevovaly i velmi krátké kapitoly a dopisy. Dopisy v příbězích mám ráda, hezky oživují klasický text a oživily právě i PS: Nesnáším tě. Jde o příběh, který je jako na míru napsán pro všechny slečny a ženy. Sama na sobě mohu potvrdit, že bude bavit nejen milovnice romantické literatury, ale i ty, které se k romantice uchylují jen občas. Autorčin styl byl prostě přesně pro mě a i samotný příběh mi přišel vymyšlen velmi originálně.

V PS: Nesnáším tě nehledejte hloubku, ale odpočinkový příběh. Je to moc milé čtení, postavy na mě působily velmi realisticky a dokázala jsem si představit, že někde po světě opravdu chodí. I samotný nápad se mi velmi líbil. Autorka napsala zatím tři díly série "PS:". Bohužel se každý díl věnuje jinému páru. Vážně mě to mrzí, protože Maritza a Isaiah se mi velmi zamlouvali a ráda bych se o nich dozvěděla více.
Přiznám se, že obálka není úplně pro mě a pravděpodobně bych po knize sama od sebe v knihkupectví nesáhla. Respektive - moc se mi líbí, že je kniha bílá, spojená s tyrkysovou, ale nemám úplně v oblibě fotografie lidí na deskách. Na druhou stranu se na toho mladého muže nekouká špatně, co si budeme nalhávat. :-D Pokud hledáte příjemné čtení, třeba už na letní dovolenou, je PS: Nesnáším tě naprosto ideální volbou a já ho hodnotím 75 %.

Vzhledem ke covidovým opatřením není nyní možný