RECENZE: O psaní

17. 2. 2020
To, že miluju tvorbu Stephena Kinga je o mně známá věc a pokud jste četli nějaké moje recenze, musí Vám to být nad slunce jasné. Abych pravdu řekla, o Stephenovi jsem doposud nevěděla příliš věcí. Proto když jsem se dozvěděla, že vychází již třetí vydání jeho knihy O psaní, nemohla jsem se dočkat, až si ho přečtu a dozvím se víc o autorovi a vzniku jeho knih.
O psaní je rozděleno do několika částí, první část nás seznamuje se životem Stehpena Kinga. Vypráví svoje zážitky od opravdu raného dětství, přes dospívání až po dospělost. Máme možnost trošku poznat jeho matku a jeho bratra, se kterými vyrůstal. Nechybí ani nejrůznější příhody, například příhoda, když měl zánět středního ucha, ta je opravdu skvěle popsaná. Stephen čtenáři později popisuje, jak se seznámil se svou ženou, jaká různá povolání vystřídal. Autor zmíní i období, kdy bojoval se svými démony a to alkoholem a kokainem. Dozvídáme se, do jakých jeho knih tohle svoje životní období promítá. V knize O psaní je popsána i jeho nehoda, kdy ho srazí náklaďák a utrpí mnoho vážných zranění, ze kterých se však dostane a po několika týdnech se zase vrací ke psaní.
V další části se Stephen King věnuje tomu, jak psát. Čtenáři předkládá pár tipů ohledně gramatiky, slovní zásoby a prozrazuje, že klíčem k úspěchu pro úspěšné psaní je hodně číst. Dozvídáme se, kdy je například vhodné nebo nutné dělat rešerše, jak dobře vystavět příběh.
Já jsem z knihy O psaní nadšená. Dozvěděla jsem se opravdu mnoho zajímavostí a autor mi je díky tomu zase o něco blíž. Líbilo se mi, že je to také upřímná zpověď autora. Stejně tak se mi líbila možnost nahlédnout přes rameno někomu, kdo píše jednu skvělou knihu za druhou a jeho úhel pohledu na to, jak takhle skvělou knihu napsat.
Pokud máte Stephena Kinga rádi, O psaní je pro Vás nutnost. Pokud se třeba zajímáte o psaní, ale Kingovu tvorbu tolik neznáte, i tak pro Vás O psaní bude přínosná kniha. Já jsem si jistá, že se k této knize budu určitě vracet.