26. 10. 2020
Joe Hill, syn Stephena Kinga, který píše pod pseudonymem. U nás autorovi vyšly knihy jako je například Vánoční říše (kterou mimochodem velice doporučuji), Rohy, Divné počasí či Ohnivý muž. Joe píše pod pseudonymem záměrně, jelikož se snaží prosadit sám a nikoliv díky svému otci. Ačkoliv byl jeho pseudonym dávno odhalen, čtenáři jsou si moc dobře vědomi jeho spisovatelských kvalit a nejeden kritik tvrdí, že svému otci Stephenu Kingu šlape tvorbou na paty.

Už předloha knihy Na plný plyn byla velice vydařená. Autor popisuje své dětství, vztah s otcem a také čtenáři odhaluje cestu, jak se dostal k psaní a že začátky nebyly zrovna jednoduché. Následně začíná plejáda 13 povídek přičemž 2 napsal se Stephenem Kingem. Právě jednou z nich je povídka Jízda, která čtenáři tohle povídkové dobrodružství otevírá a pokud máte rádi motorky a gangy, bude Vás rozhodně bavit. Mě hodně nadchla povídka Temný kolotoč, partička kamarádů zažije svou životní jízdu, která rozhodně nezůstane bez následků. Povídka Stanice Wolverton byla pro změnu trošku krvavější, ale také rozhodně stála za to. Pro fanoušky Narnie, kteří ji chtějí zažít v trošku jiném kabátě je zaručeně povídka Faun. Povídka Pozdní návraty je knihomolská a kromě knih čtenář dostane možnost cestovat časem. Ďábel na schodech pro mě byla asi nejlepší povídka, jednak se mi líbil způsob, jakým byla na napsána a i příběh samotný byl hodně čtivý a zajímavý. Stejně tak mě doslova pohltil příběh Tweetování z cirkusu mrtvých a věřte, že po přečtení budete na cirkusy a Twitter koukat trošku jinak. A ano, nebudou chybět ani zombíci.

Joe Hill píše velmi čtivým způsobem, Kingovské geny však nezapře a mnohdy je patrné, že tvorbou otce je ovlivněn, no, kdo by taky nebyl. Přijde mi ale na rozdíl od svého otce trošku stručnější, což mi vyhovuje. Bohužel však ve sbírce bylo pár povídek, které mě tolik neoslovily, i tak je rozhodně považuji za lepší průměr. Povídky jsou dost různorodé, takže se jich dá číst víc za sebou aniž by Vám splývaly, což považuji za velkou výhodu. Na plný plyn je hodně povedený soubor povídek a jsem ráda, že jsem tvorbu Joe Hilla mohla zase o něco lépe poznat.