20. 11. 2020

Jak zemřít osamocen už podle názvu naznačuje, že se nejedná o typickou self-help literaturu. Spíš bych řekla, že je to taková anti self-help knížka, ale v tom dobrém slova smyslu. Jedná se sice o útlou knížečku, ale velice nápaditě a originálně zpracovanou. Ráda bych vyzdvihla i překlad, který mi přijde dost povedený a knize neubral na humoru.

Celou knížkou Vás bude provázet Blair, která zrovna není příkladem ideální kamarádky. Je cynická, svérázná a na všechno má svůj jasný názor, který se nenechává strhnout mainstreamem a společnost jí dělá kočka. Naučí Vás, jak můžete selhat v zaměstnání nebo jak se můžete stát tím nejhorším nejlepším přítelem či Vám poradí, jak se vyhýbat lásce obloukem.

Jak zemřít osamocen obsahuje krátké texty, které jsou doprovázeny jednoduchými, ale trefnými ilustracemi. Knížka má dohromady lehce přes 130 stran, takže ji zvládne i příležitostný čtenář. A právě zpracování je velké plus knížky, je svižné, lehké a humor není nijak nucený či trapný. Nečekejte nějakou knihu, která Vám změní život, ale čtivý kousek, který Vám zpříjemní odpoledne a u kterého se pobavíte. Zároveň si myslím, že kniha předává přece jen něco důležitého čtenáři a to, že každý z nás by uměl trávit jen čas sám se sebou a že na tom není nic špatného. Upřímně říkám, že já jsem se v některých částech knížky hodně viděla a možná o to víc mě čtení bavilo.

Určitě Vám Jak zemřít osamocen doporučuji. Ať už pro Vás, pokud máte rádi vtipné a sarkastické knížky anebo jako dárek pod stromeček pro někoho z Vašich blízkých, kdo je na této vlně humoru naladěn. Autorkou knihy je stand up komička Mo Welchová, tak pokud víte o někom, kdo je její fanoušek, máte dárek vyřešený.