RECENZE: Dívky z Roanoke

6. 5. 2019
Dívky z Roanoke jsou novinkou od nakladatelství Beta-Dobrovský, která mě zaujala jak svoji obálkou tak anotací. Anotace na mě působila velmi tajuplně a tak jsem byla velmi zvědavá, co přinese samotný příběh.

Anotace je opravdu tajemná a neprozradí příliš mnoho. A já Vám toho o samotném příběhu příliš prozradit také nechci. Proč? Protože jedno z hlavních témat, které se v něm řeší je šokující. Kniha je rozhodně kontroverzní a myslím, že právě svým tématem hodně lidí velmi překvapí, možná až znechutí... prostě šokuje. A o to autorce rozhodně šlo. Toto téma Vám dojde po pár desítkách stran, autorka se ho nijak nesnaží zatajovat jako závěrečný zvrat, ale rozhodně si myslím, že bude nejlepší, když se k němu dostanete sami čtením a ne tak, že Vám ho někdo prozradí. Já Vám tudíž sama k příběhu neřeknu přespříliš.

Příběh se odehrává ve dvou časových liniích. Jsou pojmenované jako "Tehdy" a "Teď". Tehdy je v době, kdy je hlavní hrdince, Lane, patnáct let a jde žít ke svým prarodičům do Raonoke. Dům je sám o sobě možná až děsivý, hlavně je ale velice atmosferický. Působí na samotné obyvatele, ale působil i na mě jako na čtenáře. Lane se do Roanoke stěhuje kvůli sebevraždě své matky, se kterou neměla nikterak vřelý vztah. Potkává zde stejně starou sestřenici Allegru a stanou se z nich na jedno léto velké přítelkyně. V částech, které se odehrávají v přítomnosti se Lane do Roanoke vrací po letech. Důvod jejího návratu je ten, že Allegra zmizela. Postupně se dozvídáme to, že osudy dívek z Roanoke nebyly nikdy úplně dobré a také to, že kolem tohoto rodu je spousta tajemství a záhad.

Dívky z Roanoke se skvěle čtou. Je to jedna z těch knih, kde přečtete sto stran, aniž byste věděli jak. Další skvělá věc na nich je ta, že si velmi oblíbíte postavy. Žádná z postav v knize není čistě kladná, i když se tak může nejprve jevit. V kapitolách z minulosti jde o dospívající,kteří si užívají života prakticky bez hranic. Přispívá tomu i jejich temná minulost. V současnosti jsou to zase lidé, snažící se se svou minulostí vyrovnat. Kromě Lane a Allegry se zde setkáváme s postavami dalšími, některé sehrávají roli větší, některé menší, ale není jich zde přehnané množství. V opravdu menších "rolích" se zde objevují další Laniny a Allegřiny příbuzné. U nich jsem velmi ocenila, že na samotném začátku knihy je rodokmen, díky kterému jsem si vždy ujasnila, o kterou z dívek přesně se jedná. Kromě těchto postav je zde i postava, kterou bych nazvala klidně i ďáblem. Dolores Jane Umbridgeová je proti této postavě hotový andílek...

Kniha na mě působila opravdu atmosfericky. To se mi na ní líbilo snad úplně nejvíce. Dům, ale i prostředí ve kterém se postavy pohybovaly ve mně dokázaly vyvolat emoce. U knih, ve kterých se střídá minulost a současnost mě často jedna z časových linek baví výrazně více. V této knize mě bavily obě dějové linky stejně, což je skvělé. Nejde o nepředvídatelný příběh. Rozuzlení zápletky Vás možná během čtení napadne, ale stále Vás bude kupředu hnát to, jestli je to opravdu pravda a jak se k rozuzlení postaví všechny postavy. Pro mě byl tento thriller vystaven z velké části na tajemné atmosféře a ději plném tajemství a čtení jsem si velmi užívala a byla opravdu zvědavá, zda jsou moje odhady správné.

Dívky z Roanoke jsou podle mě nadprůměrný thriller s kontroverzním a originálním námětem, postavami, které si oblíbíte, nádhernou obálkou a s úžasnou atmosférou. Pokud máte thrillery a všeobecně příběhy plné tajemství rádi, Dívky z Roanoke by Vás neměly minout. Knihu Vám rozhodně doporučuji a hodnotím ji 75 %.

PS: Roanoke byla kolonie v Severní Americe, ze které nevysvětlitelně zmizeli kolem roku 1587 osadníci. Jestlipak má název Roanoke a "utíkající" dívky s touto záhadou něco společného? :-)

Vytisknout stránku Poslat odkaz na e-mail