RECENZE: Carrie

29. 3. 2022
Carrie je přesně ta dívka, jejíž život byste rozhodně nechtěli. Její matka je náboženská fanatička, která je přehnaně přísná a snaží se Carrie změnit k obrazu svému, ale Carrie se to nelíbí a bouří se. Její matka ve svém snažení pokračuje a jako jednu z výchovných metod používá komoru, kam Carrie zavírá, pokud udělá něco špatného. Ani ve škole to není lehké, spolužáci ani spolužačky Carrie nemají příliš v oblibě pokud se jim naskytne příležitost, zesměšňují ji a šikanují. Na škole se chystá ples maturantů, na který se všichni těší, dokonce i Carrie, která bude mít na ples doprovod. Že vše vypadá zalité sluncem a příběh bude mít šťastný konec? Nenechte se zmást, to by nebyl Stephen King. Carrie v sobě objevuje jisté schopnosti, které ples maturantů v malém městečku změní v hotová jatka.

Carrie je jednou z prvních Kingovek, které jsem četla a díky které jsem si tvorbu Kinga zamilovala. Ačkoliv je Carrie jedním z těch útlejších příběhů, je nesmírně komplexní a dokáže čtenáře vtáhnout. S Carrie budete soucítit, její matku nenávidět a pro neodvratný konec vlastně budete mít svým způsobem pochopení. Celý příběh doplňují svědecké výpovědi a úryvky z novin a tím se vše stává mnohem více uvěřitelné.

Kniha balancuje mezi hororem a mysteriózním thrillerem, dotýká se však i vážných témat jako šikana, náboženský fanatismus nebo očekávání společnosti.

Carrie se pro mě stala láskou na první přečtení, teď jsem ji četla potřetí v průběhu několika let a kniha mě bavila stejně, jako když jsem ji četla poprvé. A pokud se mě zeptáte, která z Kingových knih by Vám rozhodně neměla uniknout, je to zaručeně právě Carrie.