RECENZE: Až to budeš číst

2. 1. 2020
Rakovina, téma, které je v knihách vždy těžké a smutné a nejinak tomu je i v knize Až to budeš číst. Sledujeme zde blog Iris, která má rakovinu a lékaři jí nedávají více než 6 měsíců života. Publikuje zde nejrůznější myšlenky, úvahy a vzpomínky. Musím říct, že některé myšlenky byly opravdu zajímavé a bude nad nimi přemýšlet i čtenář.

Kromě Iris v příběhu potkáváme i další postavy, Smith, šéf Iris, kterému zanechá před smrtí vzkaz, kde si přeje, aby její blog byl vydán. Jade, sestra Iris, která komunikuje se Smithem ohledně vydání blogu a sdílí spolu nejrůznější vzpomínky. A pak je tady Carl, stážista v PR agentuře, které šéfuje Smith. Carl vnáší do příběhu trošku humoru a jeho části příběhu jsou mnohdy velice úsměvné.

Až to budeš číst má přes 400 stránek, ale věřte, že čtení Vám bude ubíhat. Příběh je totiž psaný formou e-mailů a článků z blogu. Tato forma je velmi zajímavá a já ji mám v knížkách vždy ráda. Přijde mi, že neskutečně příběh oživí a dodá příběhu na čtivosti. Celkově se příběh skvěle čte, i když je místy opravdu smutný a chvilkami má až filosofický nádech.

Až to budeš číst vypráví o ztrátě milovaného člověka a také o beznaději a zoufalství. Stejně tak poukazuje na důležitost upřímnosti a komunikace mezi lidmi. Svým způsobem kniha také čtenáři předává důraz na sdílení smutku a nejrůznějších starostí, čtenáři se snaží ukázat, že když člověk není sám, lépe zvládá i opravdu složité a těžké životní situace.

Musím říct, že kniha pro mě byla chvilkami silný čtenářský zážitek. Autorka vše popisuje opravdu věrohodně a tak se do příběhu i postav velice rychle vcítíte. Až to budeš číst doporučuji spíše starším čtenářům, protože některé myšlenky jsou trošku těžší. Nebojte se, že byste celou knihu probrečeli. Kniha je smutná, ale je svým způsobem plná optimismu a vůle.